گـــربه ملوس ما

اعتراض به نحوه اجرای پروژه باغ پرندگان

1391/12/18 18:01
نویسنده : جسیکا
432 بازدید
اشتراک گذاری

انجمن حمایت از حیوانات در نامه‌ای به شهردار منطقه 4 تهران به نحوه اجرای پروژه باغ پرندگان در تهران اعتراض کرد.

بنا به گزارشات رسیده به انجمن حمایت از حیوانات شهرداری منطقه چهار در شرق تهران با قطع وسیع درختان اقدام به ایجاد یک باغ پرندگان نموده است که متاسفانه تعداد زیادی از پرندگان خریداری شده بدلیل عدم نظارت دامپزشک و نگهداری غلط تلف شده و یا به بیماریهای مختلف مبتلا شده‌اند ...

 

متن این نامه به شرح زیر است:

 

جناب آقای دکتر کریمیان

شهردار محترم منطقه 4 تهران

با سلام و احترام

ضمن تشکر از فعالیت های ارزنده آن شهرداری اخیراً مطلع شدیم که افتتاحیه باغ پرندگان تحت نظارت آن شهردار محترم به زودی انجام می­گردد. در این راستا و با توجه به مسائل مهم در امر رعایت حقوق حیوانات و محیط زیست و همچنین بحث بهداشتی مترتب بر نحوه نگهداری حیوانات توجه شما و همکارانتان را به موضوعات زیر جلب می‌کنم.

1- یافتن محل مناسب برای احداث چنین مناطقی مستلزم رعایت اصول زیست‌محیطی و ارزیابی­های زیست محیطی مربوطه است که متاسفانه در این پروژه اخذ مجوز ارزیابی زیست‌محیطی از محیط زیست انجام نشده است.

2- اگر مکان‌یابی دقیقتری برای این باغ پرندگان انجام می­گرفت نیازی به قطع انبوه درختان منطقه نبود. گرچه قطع درختان -که مایملک شهرداری است!- قبلا نیز در محدوده شما از جمله تاسیس بزرگراه شهید باقری مسبوق به سابقه است ولی این مهم برای بروز مشکلات آلودگی هوای تهران بحرانی به نظر می‌آید.

3- خرید تعداد زیادی پرنده بدون تهیه پیش نیازهای آن منجر به تلفات فراوان این پرندگان شده که خود از دیدگاه اخلاقی قابل پیگیری و بررسی است.

4- وجود بیماریهای مشترک از جمله آنفلونزای پرندگان که می­تواند به بهداشت عمومی لطمه جبران ناپذیر وارد نماید لزوم بهره‌گیری از روشهای تشخیصی و واکسن‌های پیشگیری کننده این بیماریهای طلب می­کند که متاسفانه توجه زیادی به آنها نشده است.

5- با توجه به جهت حرکت باد در اکثر زمان سال به نظر می­رسد که در صورت بروز بیماریهایی در این مرکز تمامی شهر تهران در معرض خطر قرار گیرد. این مهم یکی از نکاتی بوده که باید در مکان‌یابی اولیه مد نظر قرار می­گرفت.

6- استفاده از نیروهایی در پروژه که به ظلم و ستم به حیوانات مشهور و از سابقه‌داران در امر تاکسیدرمی حیوانات شکار شده هستند باعث بدنامی این پروژه و نمایی از آینده آن خواهد بود.

 

امید است توجه به نکات مورد اشاره موجب بهبود این پروژه مهم گردد.

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)